NYT ve Kenya basını bile yazdı ama bizim medya öğrenemedi

Faruk Bildirici Yazdı

Gazeteistasyon- Yaygın medyanın habercilik reflekslerinin köreldiğini, haber kaynaklarıyla ilişkilerinin zayıfladığını, sorgulama yeteneğini kaybettiğini biliyordum ama doğrusu bu kadarını beklemiyordum.

Düşünün, Cumhurbaşkanı Erdoğan, 19 Mayıs’ta “Yakında FETÖ takımından da önemli bir ismi açıklayacağız, şu anda elimizde. Kimi yakaladık, hesaba çektik, onun açıklamasını da yapacağız” dedi ama hiçbir medya kuruluşu yakalanan kişinin kim olduğunu yazmadı, yazamadı. Belki de hiç merak etmediler bile…

Görebildiğim kadarıyla 19 Mayıs sonrasında Erdoğan’ın bu sözlerini merak eden, Youtube hesabında açıklayan tek kişi Ahmet Nesin oldu. Ahmet Nesin, 20 Mayıs’ta “Erdoğan’ın üst düzey ‘FETÖCÜ TERÖRİST’ dediği Gülen’in Kenya’daki öğretmen yeğeni mi?” diye yayın yaptı, öğrendiklerini orada anlattı.

Yakalanan kişinin kim olduğu Erdoğan’ın bu konuşmasından tam 12 gün sonra ortaya çıktı. O da bir gazetecilik faaliyeti sonucu değil, “güvenlik kaynakları”nın Anadolu Ajansı’na yaptığı açıklamayla…

Anadolu Ajansı dün öğleye doğru geçtiği “FETÖ üyesi Selahaddin Gülen yurt dışında MİT operasyonuyla yakalanarak Türkiye’ye getirildi” başlıklı haberde  “FETÖ/PDY elebaşı Fetullah Gülen’in akrabası Selahaddin Gülen, Milli İstihbarat Teşkilatı (MİT) Başkanlığının operasyonuyla yurt dışında yakalanarak Türkiye’ye getirildi” bilgisi verildi. AA, akşam saatlerinde de Selahaddin Gülen’in Ankara Emniyet Müdürlüğü’ne teslim edildiği haberini geçti.

AA’nın haberinde Selahaddin Gülen’in hangi ülkede yakalandığı açıklanmıyordu, sadece “yurtdışı” denilmekle yetiniliyordu. Gazetecilik zaafiyeti de bu noktada kendini gösterdi.

DHA dün öğleden sonra geçtiği haberde Selahaddin Gülen’in “bir Uzakdoğu ülkesinde yakalandığını” yazdı. Bugünkü gazetelerde curcuna devam etti.

Milliyet, Yeni Şafak, Yeni Akit, Türkiye gazeteleri Gülen’in “yurtdışında yakalandığını” yazarken Akşam gazetesi “Uzakdoğu ülkesinde”, Hürriyet “bir Afrika ülkesinde”, Sabah ise “Kenya’da yakalandığını” duyurdu.

   NYT ve Sabah doğrusunu yazdı

Hürriyet, gerçeğe bir adım yaklaşmıştı ama Selahadin Gülen’in nerede yakalandığını doğru biçimde yazan tek gazete Sabah’tı. Hatta Türkiye’de Sabah dışında kalan iktidar yanlısı medyanın, MİT ve güvenlik kaynaklarından öğrenemediğini New York Times da dün öğrenmişti.

New York Times’ın dünkü haberinde Selahaddin Gülen’in Kenya’da yakalandığı yazıyordu. NYT’a göre, ABD’de yaşayan Selahaddin Gülen,17 Ekim’de bu ülkeye girmiş ama iki hafta kadar önce hakkında Interpol’de “çocuk tacizi” nedeniyle “kırmızı bülten” olduğu için hakkında hukuki işlem başlatılmıştı.

NYT’nin bu haberinin ardından BBC de Selahaddin Gülen ile ilgili olarak Kenya basınında yayımlanan bilgileri derleyen bir haber yayımladı. T24’ün alıntıladığı BBC haberinde şu bilgiler veriliyordu:

“Kenya televizyonu KDRTV’nin haberleştirdiği mahkeme tutanaklarına göre, Türkiye’nin 15 Temmuz darbe girişimindeki rolü nedeniyle kırmızı bültenle iadesini istediği Selahaddin Gülen, bu talebe itiraz etmek için dava açmıştı.

Kenya merkezli haber sitesi kenya24news, 7 Mayıs’ta sonuçlanan davada mahkemenin Türkiye’nin iade talebini reddettiğini fakat bunun Gülen için çok geç olduğunu yazdı.

Site, Gülen’in yakalandığı operasyonun ‘komando tipi bir operasyon’ olduğunu aktardı.

    Kenya basını günlerdir yazıyormuş

Selahattin Gülen’in eşi Seriyye Gülen 20 Mayıs’ta sosyal medyada yayınlanan bir videoda eşinin 3 Mayıs’ta kim olduğunu bilmedikleri kişiler tarafından bir yere götürüldüğünü, o günden beri haber alamadıklarını ve 5 Mayıs’ta Türkiye’ye götürüldüğünden şüphelendiğini söylemişti.

Kenya’nın en büyük gazetelerinden The Standard 5 Mayıs’taki haberinde, Gülen’in Türk istihbarat görevlileri olduğu düşünülen kişiler tarafından, ‘yerel polislerin de yardımıyla kaçırıldığını’ yazmıştı.

The Standard’a konuşan güvenlik kaynakları Gülen ve eşinin 7 Ekim’de Kenya’ya girişinden Türkiye ve Kenya istihbaratının haberi olduğunu, üç gün sonra Türkiye’den turist görünümünde gelen iki kişinin çifti takibe aldığını anlatmıştı.

Kenya24news sitesi Türkiye’nin Selahaddin Güven’in iadesini çocuk istimarı suçlamasıyla talep ettiğini fakat inceledikleri mahkeme kararlarına göre 2008’de açılan davanın beraatle sonuçlandığını aktardı.

Kenya merkezli haber sitesi kenyans.co.ke ise Selahaddin Gülen’den milyarder diye bahsetti.

Kenya medyasındaki haberlerde Gülen ailesinin ülkedeki Light Academy okullarını işlettiği, altı okuldan dördünün başkenti Nairobi’de, ikisinin de Mombasa’da bulunduğu belirtiliyor.”

Bu yazılanlar gösteriyor ki, Selahaddin Gülen 5 Mayıs’ta Kenya’dan kaçırılmış, Kenya basını günlerdir yazıyormuş buna rağmen Türkiye’de yaygın medya bunu öğrenememiş. Anadolu Ajansı’na dün yapılan açıklanmasından sonra da New York Times’ın bile yazmasına karşın sadece Sabah gazetesi bu kişinin Kenya’da yakalandığını öğrenebilmiş!

Hatta biraz önce bu satırları yazarken de baktım, iktidar yanlısı medya internet sitelerinde bile haberi düzeltip, Selahaddin Gülen’in Kenya’da yakalandığı bilgisini eklememişlerdi.

Üzerlerine ölü toprağı serpilmiş sanırım… Yoksa Kenya bilgisini eklemekle siyasi iktidarın bu gazetecilere kızacağını sanmam…

 

PAYLAŞIN
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Hakkında admin

Tekrar kontrol edin

Diyarbakır’daki intiharlar meclis gündemine taşındı

Gazeteistasyon – Diyarbakır Milletvekili Remziye Tosun, Diyarbakır’da artan intihar vakalarını Meclis gündemine taşıdı. Soru önergesi ...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir